Έκκληση του δημάρχου Αθηναίων προς Περιφέρεια, Κυβέρνηση και εμπλεκόμενους φορείς για άμεσο διάλογο και αποκλιμάκωση της έντασης
Στο ζήτημα των Προσφυγικών της Λεωφόρου Αλεξάνδρας επανήλθε ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, ζητώντας με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναληφθούν πρωτοβουλίες διαλόγου από την Περιφέρεια και την Κυβέρνηση, προκειμένου να βρεθεί «μια κοινά αποδεκτή λύση». Παράλληλα, εξέφρασε την ανησυχία του για την κατάσταση της υγείας του ανθρώπου που πραγματοποιεί απεργία πείνας, σημειώνοντας ότι η ζωή του βρίσκεται πλέον σε άμεσο κίνδυνο.
Έκκληση για άμεσες πρωτοβουλίες διαλόγου
Ο κ. Δούκας υπενθύμισε ότι ο Δήμος Αθηναίων είχε ήδη από τις 20 Απριλίου, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ζητήσει από την Περιφέρεια και την Κυβέρνηση να αναλάβουν πρωτοβουλίες διαλόγου με την κοινότητα των Προσφυγικών.
Όπως ανέφερε, στόχος ήταν να προκύψουν συναινετικές λύσεις για την αποκατάσταση των κτιρίων, με σεβασμό στην ιστορικότητά τους, την ανάπλαση της περιοχής, καθώς και την εξασφάλιση στέγης για όσους διαμένουν σήμερα στα κτίρια.
Παράλληλα, ο Δήμος Αθηναίων είχε ζητήσει να αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο βίαιης παρέμβασης των αρχών στην περιοχή, ενώ, σύμφωνα με τον δήμαρχο, η συγκεκριμένη πρόταση επαναδιατυπώθηκε και πριν από δέκα ημέρες.
«Η ανθρώπινη ζωή κινδυνεύει»
Ο δήμαρχος Αθηναίων υπογράμμισε ότι η κρισιμότητα των στιγμών επιβάλλει άμεσες ενέργειες, ιδιαίτερα υπό το βάρος του κινδύνου που αντιμετωπίζει ο απεργός πείνας.
«Όμως, η κρισιμότητα των στιγμών, ειδικά όταν μια ανθρώπινη ζωή κινδυνεύει, επιβάλλει να υπάρξουν άμεσες παρεμβάσεις που θα οδηγήσουν σε αποκλιμάκωση της έντασης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Ο χρόνος τελειώνει»
Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο Χάρης Δούκας απηύθυνε έκκληση προς όλες τις πλευρές να προσέλθουν στο τραπέζι του διαλόγου για το σύνολο του σχεδιασμού που αφορά τα Προσφυγικά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας.
«Απευθύνω παράκληση προς όλους να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου για το σύνολο του σχεδιασμού. Ο χρόνος τελειώνει. Ας δώσουμε μια πραγματική ευκαιρία, ώστε να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση», τόνισε.
Σύμφωνα με παλαιότερη ανάρτηση του Χάρη Δούκα, τα Προσφυγικά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας αποτελούν ένα χαρακτηρισμένο μνημείο στεγαστικού συγκροτήματος, με εξαιρετική ιστορική, κοινωνική και πολεοδομική σημασία για την Αθήνα.
Ο Δήμος Αθηναίων αναγνωρίζει πλήρως τη σημασία της αποκατάστασης των κτιρίων, της διασφάλισης της στατικής τους επάρκειας, όπως αρμόζει σε μνημεία, καθώς και της κοινωνικής αξιοποίησής τους.
Λόγω όμως της βαρύτητας του εγχειρήματος, αλλά και της άμεσης επίδρασής του στη ζωή της γειτονιάς, θεωρούμε ότι οποιαδήποτε προώθηση του σχεδιασμού δεν μπορεί να εξελίσσεται χωρίς προηγούμενη, ανοιχτή, θεσμικά οργανωμένη και ουσιαστική διαβούλευση.
Αυτό υπαγορεύει ξεκάθαρα το πρόσφατο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου μας αλλά και η ερώτηση που κατέθεσαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή 33 Ευρωβουλευτές από τους Σοσιαλιστές, τους Πράσινους και την Αριστερά.
Ειδικά για ένα τόσο κομβικό θέμα που αφορά την πόλη, δεν γίνεται να μην υπάρξει εξαντλητικός και αναλυτικός διάλογος, προκειμένου να δημιουργηθούν οι μέγιστες κοινωνικές συναινέσεις.
Γι’ αυτό καλούμε την κυβέρνηση, την Περιφέρεια και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου για το σύνολο του σχεδιασμού (κτίρια και κοινόχρηστος χώρος) που αφορά την αξιοποίηση και ανάπλαση των Προσφυγικών της Λεωφόρου Αλεξάνδρας.