Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και ανοίγει ο δρόμος για τη δημοπράτηση των έργων, που θα αναβαθμίσουν ενεργειακά σχολικές μονάδες
Στο στάδιο της υλοποίησης εισέρχεται το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης των σχολικών υποδομών του Δήμου Αθηναίων, καθώς η Αναπτυξιακή Αθήνας ολοκλήρωσε τις μελέτες για παρεμβάσεις σε 20 σχολικές μονάδες, συνολικού προϋπολογισμού 14,2 εκατ. ευρώ. Μετά την έγκριση των μελετών από τα αρμόδια όργανα του Δήμου θα ακολουθήσει η δημοπράτηση των έργων, τα οποία αναμένεται να αναβαθμίσουν σημαντικά τις συνθήκες εκπαίδευσης και να μειώσουν το ενεργειακό κόστος των σχολικών κτιρίων.
Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες – Ακολουθεί η δημοπράτηση
Ύστερα από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, οι μελέτες παραδόθηκαν προς έγκριση στα αρμόδια όργανα του Δήμου Αθηναίων και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης των έργων.
Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την έναρξη μιας εκτεταμένης παρέμβασης για την αναβάθμιση του σχολικού κτιριακού αποθέματος της πρωτεύουσας.
Παρεμβάσεις σε 20 σχολικές μονάδες
Το πρόγραμμα αφορά συνολικά 21.500 τετραγωνικά μέτρα εκπαιδευτικών υποδομών και περιλαμβάνει εργασίες σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια σε διαφορετικές γειτονιές της Αθήνας.
Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν:
- θερμομόνωση των κτιρίων,
- αντικατάσταση κουφωμάτων,
- αναβάθμιση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων,
- εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων φωτισμού,
- τοποθέτηση φωτοβολταϊκών,
- καθώς και σειρά πρόσθετων τεχνικών παρεμβάσεων για τη συνολική ενεργειακή και λειτουργική αναβάθμιση των σχολείων.
Στόχος είναι η βελτίωση τόσο της ενεργειακής απόδοσης των σχολικών μονάδων όσο και της καθημερινότητας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση του λειτουργικού κόστους
Με την ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας ύψους 3.270 MWh, ενώ τα σχολικά κτίρια θα αναβαθμιστούν ενεργειακά από την κατηγορία Β έως και την Α+.
Παράλληλα, θα περιοριστεί σημαντικά το ενεργειακό αποτύπωμα και το λειτουργικό κόστος των σχολικών μονάδων, ενώ μαθητές και εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν ασφαλέστερους, πιο σύγχρονους και λειτουργικούς χώρους μάθησης και εργασίας.
Το έργο αποτελεί το πρώτο βήμα αξιοποίησης της χρηματοδότησης που θα λάβει ο Δήμος Αθηναίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη συνολική αναβάθμιση των σχολικών υποδομών της πόλης.
Χάρης Δούκας: «Επένδυση στο μέλλον της Αθήνας»
Σε δήλωσή του, ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας ανέφερε:
«Τα σχολεία της Αθήνας αξίζουν να είναι ασφαλή, σύγχρονα και ενεργειακά αποδοτικά. Για πολλά χρόνια οι ανάγκες τους συσσωρεύονταν. Σήμερα, με ώριμες πλέον μελέτες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, περνάμε από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση.
Επενδύουμε σε σχολικές υποδομές που θα προσφέρουν καλύτερες συνθήκες μάθησης για τους μαθητές, καλύτερο εργασιακό περιβάλλον για τους εκπαιδευτικούς και σημαντική εξοικονόμηση πόρων για την πόλη. Η αναβάθμιση των σχολείων αποτελεί για εμάς μια σταθερή πολιτική επιλογή και μια επένδυση στο μέλλον της Αθήνας».
