Επτά γραμμές σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες – Βήμα προς μια πιο προσβάσιμη και βιώσιμη πόλη
Ένα αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση της Δημοτικής Συγκοινωνίας στον Δήμο Αθηναίων έγινε με την ομόφωνη έγκριση της Μελέτης Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας από το Δημοτικό Συμβούλιο. Η μελέτη εκπονήθηκε στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής της δημοτικής αρχής για την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας και τη μείωση της εξάρτησης από το Ι.Χ., μέσω της αύξησης της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στον αστικό ιστό. Οι παρατάξεις που επέλεξαν την αποχή διατύπωσαν επιμέρους ενστάσεις σε τεχνικές λεπτομέρειες, χωρίς να αμφισβητούν τον βασικό σχεδιασμό του έργου.
«Η Αθήνα αποκτά τη δική της Δημοτική Συγκοινωνία»
Τη σημασία της απόφασης υπογράμμισε ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, τονίζοντας ότι στόχος της δημοτικής αρχής είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και συμπληρωματικού συστήματος μετακινήσεων για όλους τους πολίτες.
Όπως ανέφερε, το προτεινόμενο δίκτυο βασίζεται σε τεκμηριωμένη μελέτη, συμβάλλει ουσιαστικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης και έχει σχεδιαστεί ώστε να απλοποιεί την καθημερινότητα των Αθηναίων, μειώνοντας την ανάγκη χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Παράλληλα, επισήμανε ότι η Δημοτική Συγκοινωνία αποτελεί εργαλείο κοινωνικής συνοχής, περιβαλλοντικής ευθύνης και ισότιμης πρόσβασης στην πόλη, καλύπτοντας και γειτονιές που σήμερα εξυπηρετούνται ανεπαρκώς από τις συγκοινωνίες.
«Διαχρονικό αίτημα και όραμα για τις γειτονιές των 15 λεπτών»
Από την πλευρά της, η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας Μάρω Ευαγγελίδου χαρακτήρισε τη δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας διαχρονικό και πρωτοπόρο αίτημα για τον Δήμο Αθηναίων.
Όπως σημείωσε, μέσα στα πρώτα δύο χρόνια της δημοτικής θητείας προωθείται ένα έργο που συμπληρώνει το υφιστάμενο ακτινωτό δίκτυο μεταφορών με κυκλικές διαδρομές, υπηρετώντας τη βιώσιμη κινητικότητα και το όραμα για «Ανοιχτές Γειτονιές των 15 λεπτών».
Επτά γραμμές σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες
Σύμφωνα με τη μελέτη, το προτεινόμενο δίκτυο Δημοτικής Συγκοινωνίας του Δήμου Αθηναίων (ΔΣΔΑ) περιλαμβάνει επτά γραμμές, συνολικού μήκους 72,57 χιλιομέτρων και 291 στάσεων.
Η Δημοτική Συγκοινωνία θα έχει παρουσία και στις επτά Δημοτικές Κοινότητες, με κάθε γραμμή να συνδέει τουλάχιστον δύο γειτονικές Κοινότητες. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η διασύνδεση των γειτονιών μεταξύ τους, καθώς και η σύνδεσή τους με τοπικούς πόλους έλξης και βασικούς κόμβους μετεπιβίβασης, όπως οι σταθμοί του Μετρό.
Συμπληρωματικό δίκτυο με τον ΟΑΣΑ και περιορισμένες παρεμβάσεις
Κατά τον σχεδιασμό του δικτύου καταβλήθηκε προσπάθεια ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι απαιτούμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Η Δημοτική Συγκοινωνία έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί συμπληρωματικά με το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΑΣΑ (ΗΣΑΠ, Μετρό, ΟΣΥ), ενισχύοντας συνολικά την εξυπηρέτηση των πολιτών και την αποτελεσματικότητα των αστικών μεταφορών.
Σημειώνεται ότι πριν από την εκπόνηση της μελέτης προηγήθηκε στενή συνεργασία με τις Δημοτικές Κοινότητες, οι οποίες κλήθηκαν να καταθέσουν απόψεις και προτάσεις για τη χάραξη των γραμμών.
Τα επόμενα βήματα
Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, η Μελέτη Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας θα πρέπει να λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση του νέου δικτύου.