Θετική γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου για την τροποποίηση του επιτρεπόμενου ύψους του γηπέδου στο πλαίσιο του σχεδίου εκσυγχρονισμού του
Με ομόφωνη απόφαση, το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά γνωμοδότησε θετικά επί του αιτήματος της ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ Α.Ε. και του Ολυμπιακού Σ.Φ.Π. για την τροποποίηση του επιτρεπόμενου ύψους του γηπέδου «Γεώργιος Καραϊσκάκης». Η απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο του σχεδιασμού για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, με στόχο την προσαρμογή του γηπέδου στα σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα και τις απαιτήσεις διεθνών διοργανώσεων.
Στόχος η αναβάθμιση του γηπέδου και της ευρύτερης περιοχής
Σύμφωνα με τον Δήμο Πειραιά, ο σχεδιασμός αποσκοπεί στη διασφάλιση της πλήρους ανταπόκρισης του «Γεώργιος Καραϊσκάκης» στις σύγχρονες προδιαγραφές που απαιτούνται για τη φιλοξενία διεθνών αθλητικών διοργανώσεων, στο πλαίσιο της ευρύτερης αναβάθμισης της περιοχής του Φαληρικού Όρμου.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης πραγματοποιήθηκε αναλυτική παρουσίαση του σχεδίου από τον τεχνικό σύμβουλο Πέτρο Συναδινό, ενώ ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η απόφαση και τα επόμενα βήματα
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το Δημοτικό Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά και ομόφωνα, «αναγνωρίζοντας τη σημασία της συνεχούς βελτίωσης ενός αθλητικού χώρου που αποτελεί σημείο αναφοράς για τον Πειραιά, τον ελληνικό αθλητισμό και εκατομμύρια φιλάθλους».
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η απόφαση θα διαβιβαστεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκειμένου να εξεταστεί στο πλαίσιο των προβλεπόμενων διαδικασιών.
Παράλληλα, διευκρινίζεται ότι η γνωμοδότηση δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα, καθώς η υλοποίηση του αιτήματος προϋποθέτει τη θέσπιση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης από την Πολιτεία.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Δήμο Πειραιά, η ομόφωνη θετική τοποθέτηση έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς αποτυπώνει τη θέση του ανώτατου συλλογικού οργάνου της πόλης και τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας σε μια πρωτοβουλία που στοχεύει στην αναβάθμιση ενός εμβληματικού αθλητικού χώρου.
Γιάννης Μώραλης: «Η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ στον Πειραιά»
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης χαρακτήρισε τη συνεδρίαση ως μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για την πόλη.
«Είναι μια ημέρα σημαντική για την πόλη, μια ημέρα χαράς. Το τελευταίο διάστημα ακούγαμε ότι η οικογένεια του Ολυμπιακού προτίθεται να αυξήσει τη χωρητικότητα του γηπέδου, να το εκσυγχρονίσει και να το ομορφύνει. Το αναμέναμε με αγωνία και προσμονή. Ήρθε η ώρα να μας παρουσιαστεί αυτό που έχει στο μυαλό του ο Ολυμπιακός, ώστε να δούμε τι απαιτείται», ανέφερε.
Ο κ. Μώραλης τόνισε ότι η επένδυση θα ενισχύσει τον ρόλο του Πειραιά ως κέντρου αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων.
«Αυτό που είναι σημαντικό για την πόλη είναι ότι θα αποκτήσουμε το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο γήπεδο της χώρας, ένα γήπεδο που πέρα από ποδοσφαιρικούς αγώνες θα μπορεί να φιλοξενεί εκδηλώσεις διεθνούς εμβέλειας, αθλητικές, πολιτιστικές κ.ά.. Πρόκειται για μια επένδυση που, κατά την άποψή μου, θα αναβαθμίσει την είσοδο της πόλης. Είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ στον Πειραιά και γίνεται εξ ολοκλήρου με ιδιωτικά κεφάλαια».
«Ζητείται κυρίως αύξηση του ύψους»
Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά της πρότασης, ο δήμαρχος υπογράμμισε ότι το βασικό αίτημα αφορά την αύξηση του επιτρεπόμενου ύψους του γηπέδου.
«Ο Ολυμπιακός ζητά κυρίως μόνο αύξηση του ύψους, ενώ όλες οι υπόλοιπες παράμετροι του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου δεν αλλάζουν. Για εμένα δεν υπάρχει δίλημμα. Είμαι υπέρ — και αυτό δεν αφορά μόνο τον Ολυμπιακό — του εκσυγχρονισμού παλαιών κτιρίων και εγκαταστάσεων, πόσο μάλλον όταν αυτό γίνεται με ιδιωτικά κεφάλαια και αφορά την ομάδα της πόλης μας», σημείωσε.
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου παρευρέθηκαν εκπρόσωποι των διοικήσεων του Ερασιτέχνη Ολυμπιακού, της ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ Α.Ε. και της ΠΑΕ Ολυμπιακός.