Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέδειξε τις προτεραιότητες για λιμενικά έργα, αφαλατώσεις και στήριξη των μικρών ακριτικών νησιών
Την ενίσχυση της νησιωτικότητας μέσα από έργα που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών ανέδειξε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, κατά την επίσκεψή του στους Λειψούς. Στο επίκεντρο βρέθηκαν η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, η αντιμετώπιση των προβλημάτων υδροδότησης, η ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος και η στήριξη των μικρών και ακριτικών νησιών.
Έμφαση σε λιμενικά έργα και υδροδότηση
Κατά την επίσκεψή του, ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στο συνολικό έργο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και στην επιτάχυνση του σχεδιασμού και της υλοποίησης λιμενικών έργων.
Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία της ανάπτυξης μονάδων αφαλάτωσης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων υδροδότησης που αντιμετωπίζουν πολλά νησιά, καθώς και την ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής με σύγχρονα επιχειρησιακά μέσα.
Όπως τόνισε, βασική προτεραιότητα αποτελεί η ουσιαστική στήριξη των μικρών και ακριτικών νησιών μέσω παρεμβάσεων που ενισχύουν την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και τις αναπτυξιακές προοπτικές τους.
«Οι λύσεις πρέπει να έρχονται από τους ανθρώπους των νησιών»
Ο υπουργός επισήμανε ότι η Πολιτεία αναγνωρίζει πως οι αποτελεσματικές λύσεις στα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά πρέπει να προκύπτουν από τους ανθρώπους που γνωρίζουν σε βάθος τις τοπικές συνθήκες και ανάγκες.
«Η ελληνική πολιτεία αναγνωρίζει ότι οι λύσεις στα όποια προβλήματα έχουν τα νησιά μας, που είναι για τη χώρα μας στρατηγικό και συγκριτικό πλεονέκτημα, πρέπει να έρθουν από τους ανθρώπους που τα γνωρίζουν ήδη και τα έχουν παλέψει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο συμβολισμός της παρουσίας του Φώτη Μάγγου
Τον υπουργό υποδέχθηκε ο νέος γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και πρώην δήμαρχος Λειψών, Φώτης Μάγγος, σε μία επίσκεψη με ιδιαίτερο συμβολισμό για την εκπροσώπηση των μικρών νησιών στον σχεδιασμό της κυβερνητικής πολιτικής.
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε ειδικά στην επιλογή του κ. Μάγγου για τη θέση του γενικού γραμματέα, σημειώνοντας ότι η γνώση της νησιωτικής πραγματικότητας μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι τοπικές κοινωνίες.
Όπως είπε, η συγκεκριμένη επιλογή έχει τόσο συμβολικό όσο και ουσιαστικό χαρακτήρα, καθώς μπορεί να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων του υπουργείου σε όλα τα νησιά του Αιγαίου.
Η στρατηγική σημασία της νησιωτικότητας
Αναφερόμενος στη σημασία των νησιών για τη χώρα, ο υπουργός υπογράμμισε ότι η βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων των μικρών νησιών αποτελεί βασική προτεραιότητα.
Παράλληλα, σημείωσε ότι η νησιωτικότητα συνδέεται άμεσα με την εθνική συνοχή και την περιφερειακή ανάπτυξη, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις ανάγκες των ακριτικών περιοχών.
«Όντας κι εγώ νησιώτης, κατά το ήμισυ, αντιλαμβάνομαι και καταλαβαίνω πολύ τι σημαίνει νησί το καλοκαίρι, νησί τον χειμώνα. Εδώ, δε, σε αυτά τα νησιά μας, στις ακριτικές περιοχές της χώρας, είναι ακόμα πιο σημαντικό και ακόμα πιο κομβικό», ανέφερε.
Αναγνώριση του έργου του Λιμενικού Σώματος
Ο κ. Κικίλιας εξήρε επίσης το έργο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, επισημαίνοντας ότι τα στελέχη του βρίσκονται καθημερινά δίπλα στους νησιώτες και ανταποκρίνονται στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.
Όπως τόνισε, οι λιμενικοί υπηρετούν με αφοσίωση στα νησιά, στα λιμάνια και στις θάλασσες της χώρας, προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Συνάντηση με φορείς και αυτοδιοικητικούς
Κατά την παραμονή του στους Λειψούς, ο υπουργός ενημερώθηκε από τοπικούς φορείς και εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης για ζητήματα που αφορούν τις υποδομές, την καθημερινότητα των κατοίκων και τις αναπτυξιακές ανάγκες του νησιού.
Παράλληλα, καταγράφηκαν προτάσεις και προτεραιότητες για το επόμενο διάστημα, οι οποίες εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό για την ισόρροπη ανάπτυξη των νησιών, την ενίσχυση της συνδεσιμότητας, τη στήριξη της νησιωτικής οικονομίας και την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής.
Στη συνάντηση συμμετείχαν η δήμαρχος Λειψών, Ευαγγελία Λαουντού, ο δήμαρχος Πάτμου, Νικήτας Τσαμπαλάκης, ο δήμαρχος Λέρου, Τιμόθεος Κωττάκης, ο υποδιοικητής Πυροβολικού Πάτμου, ταγματάρχης Ιωάννης Νικολακόπουλος, καθώς και ο λιμενοσταθμάρχης του Λιμενικού Σταθμού Λειψών, σημαιοφόρος Λ.Σ. Σπυρίδων Δρέλας.