Την απόφαση υπαγωγής νησιωτικών δήμων στο πρόγραμμα «Παρεμβάσεις παροχής πόσιμου νερού και διαχείρισης υδάτων» του άξονα «Παροχή πόσιμου νερού και διαχείριση υδάτων» του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπέγραψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου. Μέσω του προγράμματος χρηματοδοτούνται 10 έργα σε 9 νησιωτικούς δήμους με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 15 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών ύδρευσης και την ενίσχυση της διαχείρισης των υδάτινων πόρων.
Ευρεία συμμετοχή στην εκδήλωση του ΥΠΕΝ
Η υπογραφή της απόφασης πραγματοποιήθηκε σε ειδική εκδήλωση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, καθώς και των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας Γιάννη Παππά και Μανώλη Κόνσολα από τα Δωδεκάνησα, Χρήστου Τριαντόπουλου και Χρήστου Μπουκώρου από τη Μαγνησία, Διονύση Ακτύπη από τη Ζάκυνθο και Λευτέρη Αυγενάκη από το Ηράκλειο Κρήτης.
Παρόντες ήταν επίσης οι δήμαρχοι Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός, Αμοργού Λευτέρης Καραΐσκος, Σκοπέλου Σταμάτης Περίσσης, Αλοννήσου Παναγιώτης Αναγνώστου, Ζακύνθου Γιώργος Στασινόπουλος, Βιάννου Παύλος Μπαριτάκης και Λέρου Τιμόθεος Κωττάκης.
Μέσω τηλεδιάσκεψης συμμετείχαν οι δήμαρχοι Ρόδου Αλέξανδρος Κολιάδης και Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας, ενώ στην εκδήλωση έδωσε το «παρών» και ο γενικός γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του ΥΠΕΝ, Πέτρος Βαρελίδης.
Τα έργα που χρηματοδοτούνται
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρεμβάσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση των συνθηκών ύδρευσης, στη μείωση των απωλειών νερού μέσω επισκευής και αναβάθμισης παλαιών δικτύων, στην επέκταση της υδροδότησης με νέα δίκτυα και στην αντιμετώπιση της λειψυδρίας μέσω εγκατάστασης μονάδων αφαλάτωσης και συνοδών υποδομών.
Κυκλάδες
Στη Νάξο προβλέπεται η βελτίωση υφιστάμενων δικτύων ύδρευσης, ενώ στην Αμοργό θα κατασκευαστεί νέα δεξαμενή ύδρευσης.
Δωδεκάνησα
Στην Αστυπάλαια θα εγκατασταθούν μονάδες αφαλάτωσης, στη Ρόδο θα υλοποιηθούν έργα επισκευής και κατασκευής δικτύων ύδρευσης, ενώ στη Λέρο θα εγκατασταθούν μονάδες αφαλάτωσης μαζί με τα απαραίτητα συνοδά έργα.
Σποράδες
Στη Σκόπελο προβλέπεται αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης, ενώ στην Αλόννησο θα πραγματοποιηθούν υποστηρικτικά έργα για τις μονάδες αφαλάτωσης.
Επτάνησα
Στη Ζάκυνθο θα εγκατασταθεί μονάδα επεξεργασίας πόσιμου νερού.
Κρήτη
Στον Δήμο Βιάννου θα υλοποιηθούν έργα αναβάθμισης των δικτύων ύδρευσης.
Παπασταύρου: «Σχέδιο για τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτων»
Μετά την υπογραφή της απόφασης, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου τόνισε ότι η χρηματοδότηση των έργων εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων της χώρας.
Όπως ανέφερε, «σήμερα, στο πλαίσιο του άξονα Παροχή Πόσιμου Νερού και Διαχείριση Υδάτων του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υπογράψαμε τη χρηματοδότηση 10 έργων σε 9 νησιά της χώρας, που αφορούν τη βελτίωση των υποδομών και των υδροδοτικών δικτύων».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι η πρωτοβουλία δεν αποτελεί αποσπασματική παρέμβαση, αλλά εντάσσεται σε μια συνολική πολιτική με έμφαση στις περιοχές που αντιμετωπίζουν αυξημένες πιέσεις στους υδάτινους πόρους.
Παράλληλα, σημείωσε ότι η συγκεκριμένη δράση έρχεται σε συνέχεια της Εθνικής Στρατηγικής για τα Ύδατα, η οποία τέθηκε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση, ενώ προανήγγειλε και το επερχόμενο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση του κατακερματισμού των παρόχων υπηρεσιών ύδατος.
«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει αποδείξει ότι στέκεται δίπλα στην περιφέρεια και ιδιαίτερα στα νησιά μας. Όχι με λόγια, αλλά με πράξεις. Με πόρους, με έργα και με παρεμβάσεις που βελτιώνουν την καθημερινότητα», δήλωσε χαρακτηριστικά.