Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας με αιχμή τη μισθολογική ενίσχυση, τις προσλήψεις και το ελεγκτικό επίδομα
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας πραγματοποιούν από το πρωί της Τετάρτης 24 Ιουνίου οι εργαζόμενοι των Περιφερειών, διεκδικώντας την ικανοποίηση σειράς οικονομικών και θεσμικών αιτημάτων. Με κεντρικό σύνθημα «Οι εργαζόμενοι στις Περιφέρειες δεν είμαστε το δωρεάν αποθετήριο κάθε κυβέρνησης», ζητούν μεταξύ άλλων αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και ενίσχυση των υπηρεσιών με προσωπικό.
Τα βασικά αιτήματα των εργαζομένων
Οι εργαζόμενοι στις Περιφέρειες διεκδικούν αύξηση 20% στους μισθούς, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, καθώς και ουσιαστική στελέχωση των υπηρεσιών που αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις προσωπικού.
Παράλληλα, θέτουν στο επίκεντρο των διεκδικήσεών τους τη χορήγηση ελεγκτικού επιδόματος σε όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και τις υποστηρικτικές δομές των Περιφερειών.
Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.: «Μεταφέρονται αρμοδιότητες χωρίς στήριξη»
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.) υποστηρίζει ότι οι εργαζόμενοι καλούνται διαρκώς να αναλάβουν νέες αρμοδιότητες και ευθύνες, χωρίς να ικανοποιείται κανένα από τα πάγια αιτήματά τους.
Όπως αναφέρει, οι προσλήψεις παραμένουν περιορισμένες, δεν χορηγούνται αποζημιώσεις, ενώ δεν προχωρά η εξομοίωση επιδομάτων και απολαβών με άλλους φορείς του Δημοσίου.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, οι υπάλληλοι των Περιφερειών αντιμετωπίζονται διαχρονικά ως «υπάλληλοι δεύτερης κατηγορίας», παρά το γεγονός ότι οι Περιφέρειες διαθέτουν εκτεταμένες ελεγκτικές αρμοδιότητες και σημαντικό αριθμό ελεγκτικών μηχανισμών.
Καταγγελίες για μισθολογικές ανισότητες
Η Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε. εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια για τις μισθολογικές ρυθμίσεις που, όπως υποστηρίζει, προωθούνται για άλλους φορείς και υπηρεσίες του Δημοσίου.
Ειδικότερα, αναφέρεται στη νομοθέτηση ή προώθηση επιδομάτων και μισθολογικών παρεμβάσεων για υπαλλήλους υπουργείων, ανεξάρτητων αρχών και άλλων δημόσιων φορέων, ενώ, όπως σημειώνει, παραμένει ανεκπλήρωτο το αίτημα για τη χορήγηση ελεγκτικού επιδόματος στους εργαζομένους των Περιφερειών.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι πρόσφατα θεσμοθετήθηκε ελεγκτικό επίδομα για τους υπαλλήλους του πρώην ΟΠΕΚΕΠΕ, γεγονός που εντείνει τα αιτήματα των εργαζομένων για ίση μεταχείριση.
Αντιδράσεις για τις νέες αρμοδιότητες των ΔΑΟ και ΔΑΟΚ
Η Ομοσπονδία εκφράζει επίσης την αντίθεσή της στην ανάθεση νέων αρμοδιοτήτων στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας (ΔΑΟ) και στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) των Περιφερειών.
Όπως αναφέρει, με Κοινή Υπουργική Απόφαση ανατίθενται στις συγκεκριμένες υπηρεσίες αρμοδιότητες και ευθύνες που μέχρι πρότινος ασκούσε ο πρώην ΟΠΕΚΕΠΕ, χωρίς να συνοδεύονται από την απαιτούμενη ενίσχυση σε προσωπικό και πόρους.
Κάλεσμα για συνέχιση των κινητοποιήσεων
Με το σύνθημα «Δεν πάει άλλο», η Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε. καλεί τους εργαζόμενους να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, ζητώντας την άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων τους.
Η Ομοσπονδία επαναλαμβάνει την απαίτησή της για χορήγηση ελεγκτικού επιδόματος σε όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και τις υποστηρικτικές δομές των Περιφερειών, υπογραμμίζοντας ότι η ενίσχυση των εργαζομένων αποτελεί προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών.