Χαρδαλιάς: «Το Πεδίον του Άρεως καθιερώνεται ως σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό»
Στο Πεδίον του Άρεως βρέθηκε το πρωί του Σαββάτου 21 Ιουνίου ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, σηματοδοτώντας την έναρξη της μεγάλης εορταστικής εκδήλωσης «Party in the Park 2 powered by ΔΕΗ», που πραγματοποιήθηκε με τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής και τη συμμετοχή μεγάλων ραδιοφωνικών σταθμών, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής. Χιλιάδες πολίτες έδωσαν το «παρών» στη γιορτή, η οποία ήταν ανοιχτή για το κοινό με ελεύθερη είσοδο.
«Μια νέα εποχή για το Πεδίον του Άρεως»
Ο Νίκος Χαρδαλιάς χαρακτήρισε το Πεδίον του Άρεως ως τον «πιο ζωντανό πνεύμονα πρασίνου της πόλης» και υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει έμπρακτα δράσεις που ενισχύουν τον πολιτιστικό και κοινωνικό χαρακτήρα του πάρκου.
Όπως ανέφερε, στόχος της Περιφέρειας είναι το μεγαλύτερο μητροπολιτικό πάρκο της Αθήνας να εξελιχθεί σε έναν πρότυπο δημόσιο χώρο, ανοιχτό σε εκδηλώσεις πολιτισμού, αναψυχής και κοινωνικοποίησης, χωρίς αποκλεισμούς και εξαιρέσεις.
Ο περιφερειάρχης τόνισε ότι το πάρκο ανήκει τόσο στους κατοίκους των γύρω περιοχών όσο και σε όλους τους πολίτες της Αττικής, σημειώνοντας πως η στρατηγική της Περιφέρειας επικεντρώνεται στην ενίσχυση της εξωστρέφειας, της συμμετοχής και της σύνδεσης των χώρων πρασίνου του Λεκανοπεδίου.
Οι δράσεις που αναδεικνύουν το πάρκο
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Χαρδαλιάς αναφέρθηκε στις χριστουγεννιάτικες και πρωτοχρονιάτικες εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν στο Πεδίον του Άρεως, καθώς και σε σημαντικές πολιτιστικές διοργανώσεις, όπως τα «Plasmata 3» και το φεστιβάλ «STEGI.RADIO: Live From The Park» σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
Όπως επισήμανε, οι δράσεις αυτές, μαζί με δεκάδες ακόμη μικρότερες και μεγαλύτερες εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, έχουν συμβάλει ώστε το Πεδίον του Άρεως να καθιερώνεται ως ένας σημαντικός πολιτιστικός πυρήνας μέσα στον αστικό ιστό.
«Οι εκδηλώσεις αυτές αποδεικνύουν ότι το Πεδίον του Άρεως καθιερώνεται πλέον ως μια όαση πολιτισμού μέσα στην πόλη. Γιατί η τέχνη και ο πολιτισμός είναι ταυτοτικά στοιχεία της Αττικής μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Πρώτη η Αττική στην απορρόφηση του ΕΣΠΑ
Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στο πάρκο, ο περιφερειάρχης παραχώρησε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό Athens DeeJay και τον παραγωγό Μάκη Τσαουσόπουλο.
Αναφερόμενος στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων, υποστήριξε ότι η Περιφέρεια Αττικής βρίσκεται στην πρώτη θέση ως προς την απορρόφηση πόρων του ΕΣΠΑ, τονίζοντας ότι η συγκεκριμένη επίδοση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη διεκδίκηση πρόσθετων χρηματοδοτήσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παράλληλα, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο πρόγραμμα «300+1 έργα» και στις 50 παρεμβάσεις που υλοποιούνται στις 66 γειτονιές της Αθήνας, με στόχο την τήρηση των δεσμεύσεων της Περιφέρειας προς τους πολίτες.
Έμφαση στην αντιπλημμυρική θωράκιση
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο πρόγραμμα αντιπλημμυρικής προστασίας, το οποίο χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο που έχει δρομολογηθεί μέχρι σήμερα στην Αττική.
Σύμφωνα με τον κ. Χαρδαλιά, έχει ήδη προχωρήσει το 67% των 55 αντιπλημμυρικών έργων και των εννέα σχετικών παρεμβάσεων, ενώ έως το φθινόπωρο του 2027 το σύνολο του προγράμματος αναμένεται να βρίσκεται σε πλήρη τροχιά υλοποίησης.
Ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης στη συνεργασία της Περιφέρειας με την κυβέρνηση, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τη μέχρι σήμερα πορεία της.
Στο ίδιο πλαίσιο επανέφερε το αίτημα για τη θεσμική κατοχύρωση μητροπολιτικών αρμοδιοτήτων στην Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικότερα ζητήματα υπερτοπικού χαρακτήρα, όπως το κυκλοφοριακό.
Όπως ανέφερε, έχει κατατεθεί πρόταση για τη δημιουργία μητροπολιτικού φορέα υπό την εποπτεία της Περιφέρειας, εκτιμώντας ότι το σχετικό ζήτημα έχει πλέον ωριμάσει και βρίσκεται στην κρίση της κυβέρνησης.
Συνεργασία με τους δήμους και βλέμμα στη δεύτερη θητεία
Ο Νίκος Χαρδαλιάς χαρακτήρισε ιδιαίτερα θετική τη συνεργασία με τους 66 δημάρχους της Αττικής, υπογραμμίζοντας ότι η επιτυχία των παρεμβάσεων σε κάθε γειτονιά προϋποθέτει τη συνεργασία τόσο με τις δημοτικές αρχές όσο και με τους πολίτες.
Παράλληλα, επανέλαβε την πρόθεσή του να διεκδικήσει δεύτερη θητεία στην Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου να ολοκληρώσει το έργο που έχει σχεδιάσει, αποκλείοντας παράλληλα το ενδεχόμενο μετάβασής του στην κεντρική πολιτική σκηνή.
«Στη ζωή μου έχω μάθει να αναλαμβάνω ρόλους και να τους ολοκληρώνω. Η δεύτερη θητεία μου στην Περιφέρεια θα είναι το “ταξίδι στα Κύθηρα” με το οποίο θα κλείσω τον κύκλο μου στην Αυτοδιοίκηση και τα κοινά», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Το Πάρκο ανήκει σε όλους»
Κλείνοντας, ο περιφερειάρχης επανέλαβε ότι το Πεδίον του Άρεως αποτελεί τοπόσημο για το Λεκανοπέδιο και βασικό πυλώνα της στρατηγικής της Περιφέρειας για την αναβάθμιση των δημόσιων χώρων.
Όπως σημείωσε, στόχος είναι η συνεχής ενίσχυση της ζωής και της δραστηριότητας στα τρία μητροπολιτικά πάρκα που βρίσκονται στην ευθύνη της Περιφέρειας, ώστε να δημιουργούνται νέες ευκαιρίες ψυχαγωγίας, πολιτισμού και κοινωνικής συναναστροφής για τους πολίτες.
Τον περιφερειάρχη συνόδευσαν η αντιπεριφερειάρχης Αλσών, Πάρκων και Υγείας Ζώων, Ελευθερία Μωραϊτάκη – Πικρού, και η ειδική γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής, Έλενα Ράπτη.