Ένταση και αντεγκλήσεις στη σύσκεψη για το μέλλον του σιδηρόδρομου στην Αχαϊκή πρωτεύουσα - Κυβερνητική πρόταση και επόμενα βήματα
Η σύσκεψη φορέων για το μέλλον του σιδηρόδρομου στην Πάτρα, στην οποία συμμετείχαν ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, χαρακτηρίστηκε από ένταση και σφοδρές αντεγκλήσεις για την καλύτερη λύση σχετικά με τη χάραξη του σιδηρόδρομου στην πόλη.
Αντεγκλήσεις για την επιφανειακή ή υπογειοποιημένη λύση
Η ένταση στη διάρκεια της σύσκεψης υπήρξε έντονη, με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη να επισημαίνει πως «με όλες αυτές τις μαξιμαλιστικές σκέψεις το τρένο δεν θα φτάσει στην Πάτρα» και να αναρωτιέται αν «μήπως δεν θέλουν τελικά το τρένο να φτάσει στην πόλη».
Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Πατρέων αντέτεινε με έντονο ύφος, «Τι την περάσατε την Πάτρα; Είναι η τρίτη πόλη της Ελλάδας. Δεν δεχόμαστε ότι η πόλη μας δεν θα έχει τη μεγάλη επένδυση του τρένου όπως πρέπει». Ο κ. Πελετίδης εξέφρασε την αντίθεσή του με την πρόταση για επιφανειακή διέλευση του τρένου, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο «ακυρώνει την ανάπλαση και τη ζωή της πόλης».
Κυβερνητική πρόταση και επόμενα βήματα
Η ένταση κορυφώθηκε όταν ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι ο Δήμαρχος είχε ζητήσει πλήρη υπογειοποίηση του έργου, ακόμα και με την περικοπή αμυντικών δαπανών για να εξασφαλιστούν τα σχετικά κονδύλια. Ο κ. Πελετίδης αντέδρασε έντονα, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να μπλοκάρει την ανάπλαση της πόλης και να περάσει τις σιδηροδρομικές γραμμές μέσα από το κέντρο της.
Αν και οι διαφωνίες ήταν εμφανείς, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι υπάρχουν σημεία σύγκλισης και εξέφρασε τη διάθεσή του να συνεργαστούν για να βρεθεί λύση. «Παρότι μας χωρίζει ιδεολογική άβυσσος, βλέπω κοινό έδαφος», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι η ανάπλαση και η ανάπτυξη της πόλης είναι προτεραιότητα, αλλά και ότι το τρένο πρέπει να φτάσει στην Πάτρα.
Στην πρότασή του για την υπογειοποίηση, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι η κυβέρνηση προτεραιοποίησε την πρόταση της Πάτρας για υπογειοποίηση, ωστόσο αυτή απορρίφθηκε για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να επανακαταθέσει μια νέα πρόταση για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα το Μάρτιο, προκειμένου να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία στον επόμενο κύκλο του προγράμματος CEF.
Ανακοίνωσε επίσης τη βασική κυβερνητική πρόταση για τη χάραξη του τρένου, η οποία περιλαμβάνει επιφανειακή γραμμή από το Ρίο έως την Κανελλοπούλου και υπόγεια χάραξη από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα. Ο κ. Κυρανάκης ζήτησε να προγραμματιστούν και έργα για τη δημιουργία τραμ στις περιοχές όπου θα κατασκευαστούν πάρκα από το Δήμο.
Παρά τις εντάσεις, ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε την ανάγκη για συνεργασία και δήλωσε έτοιμος να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με όλους τους φορείς για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα.