Ο δήμαρχος Αθηναίων παρουσιάζει εικόνες από τις σχολικές υποδομές που παρέλαβε η δημοτική αρχή και ανακοινώνει παρεμβάσεις σε δεκάδες σχολεία της πόλης
Στην κατάσταση των σχολικών υποδομών που παρέλαβε η δημοτική αρχή αναφέρθηκε με ανάρτησή του ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, παρουσιάζοντας εικόνες από σχολικά κτίρια με σοβαρά προβλήματα φθοράς και συντήρησης. Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι ο Δήμος Αθηναίων εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 75 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών μονάδων.
«Κτίρια έως και 100 ετών με σοβαρές φθορές»
Ο κ. Δούκας έκανε λόγο για σχολικά κτίρια ηλικίας ακόμη και 100 ετών, τα οποία, όπως ανέφερε, παραδόθηκαν στη σημερινή δημοτική αρχή με σημαντικά προβλήματα στις υποδομές τους.
«Αυτές είναι οι εικόνες των σχολείων της Αθήνας που παραλάβαμε», σημείωσε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας κτίρια με σπασμένα τζάμια, φθαρμένα κουφώματα, ανοιχτές πρίζες, σκουριές, υγρασία, λέβητες με φθαρμένα καλώδια, κατεστραμμένες πόρτες και γενικότερες ελλείψεις στις εγκαταστάσεις.
Όπως υπογράμμισε, οι συνθήκες αυτές «δεν αξίζουν ούτε στους μαθητές ούτε στους εκπαιδευτικούς».
Χρηματοδότηση 75 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
Ο δήμαρχος Αθηναίων τόνισε ότι ο Δήμος εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 75 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία θα διατεθεί αποκλειστικά για την ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών υποδομών.
Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι τεχνικές εκθέσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση εννέα σχολικών συγκροτημάτων που στεγάζουν συνολικά 20 σχολικές μονάδες.
Παράλληλα, όπως ανέφερε, η σχετική πρόταση εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, ανοίγοντας τον δρόμο για την έναρξη των έργων.
Παρεμβάσεις σε 21.500 τετραγωνικά μέτρα σχολικών εγκαταστάσεων
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Δήμου Αθηναίων, οι παρεμβάσεις θα περιλαμβάνουν αντικατάσταση κουφωμάτων, εργασίες θερμομόνωσης, εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων φωτισμού και τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων.
Τα έργα αφορούν συνολικά 21.500 τετραγωνικά μέτρα σχολικών εγκαταστάσεων, ενώ στόχος είναι η αναβάθμιση της ενεργειακής κλάσης των κτιρίων από Β έως Α+.
Όπως επισημαίνεται, η εξοικονόμηση ενέργειας που θα προκύψει εκτιμάται στις 3.270 MWh ετησίως.
Στόχος η αναβάθμιση τουλάχιστον 30 ακόμη σχολείων
Ο Χάρης Δούκας γνωστοποίησε επίσης ότι το υπόλοιπο ποσό του δανείου θα αξιοποιηθεί για την ενεργειακή αναβάθμιση τουλάχιστον 30 ακόμη σχολικών μονάδων της Αθήνας.
«Αυτή είναι μια πολιτική επιλογή ευθύνης για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και την αξιοπρέπειά τους», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων, υπογραμμίζοντας ότι η επένδυση στις σχολικές υποδομές αποτελεί επένδυση στο μέλλον των παιδιών.