Ο Παπαστεργίου παρουσίασε την πορεία των ψηφιακών έργων, ενώ η ΚΕΔΕ αποκάλυψε τα πρώτα στοιχεία μελέτης
Η πρόοδος των έργων των «έξυπνων Δήμων», που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, καθώς και τα πρώτα στοιχεία της μελέτης για το λειτουργικό κόστος των δήμων, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ). Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσίασε την εξέλιξη των ψηφιακών παρεμβάσεων, ενώ ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου ανέδειξε το χρηματοδοτικό έλλειμμα των ΟΤΑ, που ανέρχεται στα 2,44 δισ. ευρώ.
Η πορεία των ψηφιακών έργων στους δήμους
Κατά την ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ, ο Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσίασε την πρόοδο των έργων των «έξυπνων Δήμων», που υλοποιούνται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ο υπουργός αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην ψηφιοποίηση των δικτύων των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), στον διαγωνισμό για τους αναμεταδότες ψηφιακού σήματος, καθώς και στις παρεμβάσεις που αφορούν τις οπτικές ίνες και το νέο νομοσχέδιο για το Gigabit Infrastructure Act.
Όπως επισήμανε, το ζήτημα των αναμεταδοτών είναι ιδιαίτερα σημαντικό στον Έβρο και στα νησιά, καθώς από τους 100 αναμεταδότες που προβλέπονται πανελλαδικά, οι 56 αφορούν την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και το Βόρειο και το Νότιο Αιγαίο.
Ενιαίος Κόμβος Ακινήτων και Υπηρεσίες Δόμησης
Ο Δημήτρης Παπαστεργίου ενημέρωσε επίσης το σώμα για την πρόοδο της διασταύρωσης του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) με τον κωδικό του μετρητή ηλεκτρικού ρεύματος, στο πλαίσιο της επιτάχυνσης των διαδικασιών μεταβίβασης ακινήτων.
Παράλληλα, παρουσίασε τον Ενιαίο Κόμβο Ακινήτων, τη νέα ψηφιακή υποδομή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσω της οποίας δημιουργείται μία ενιαία ψηφιακή «ταυτότητα» για κάθε ακίνητο της χώρας.
Αναφορά έγινε και στο ζήτημα της μεταφοράς των Υπηρεσιών Δόμησης (ΥΔΟΜ) στο Κτηματολόγιο, με τον υπουργό να επισημαίνει ότι οι φορείς που θα έχουν την ευθύνη της έκδοσης των οικοδομικών αδειών θα πρέπει να αναλάβουν και την ευθύνη για τα ετοιμόρροπα κτίρια και τα αυθαίρετα.
Μελέτη της ΚΕΔΕ: Χρηματοδοτικό κενό 2,44 δισ. ευρώ
Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Λάζαρος Κυρίζογλου, παρουσίασε τα πρώτα στοιχεία της μελέτης αποτίμησης του λειτουργικού κόστους των δήμων, την οποία εκπονεί η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Ανάπτυξης (ΕΕΤΑΑ) για λογαριασμό της ΚΕΔΕ.
Όπως γνωστοποίησε, η πλήρης παρουσίαση της μελέτης θα πραγματοποιηθεί κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου στις 22 Ιουλίου.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το συνολικό λειτουργικό κόστος των δήμων για το 2026 ανέρχεται σε 5,34 δισ. ευρώ, ενώ η κρατική χρηματοδότηση διαμορφώνεται στα 2,9 δισ. ευρώ. Το συνολικό χρηματοδοτικό κενό ανέρχεται στα 2,44 δισ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου 1,3 δισ. ευρώ αφορούν αμιγώς λειτουργικές ανάγκες και περίπου 1,2 δισ. ευρώ επενδυτικές δαπάνες.
Εντός Ιουλίου οι ανακοινώσεις για το πρόγραμμα «55+»
Ο Λάζαρος Κυρίζογλου ενημέρωσε επίσης το Διοικητικό Συμβούλιο για την πορεία του προγράμματος απασχόλησης «55+».
Όπως ανέφερε, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει λάβει η ΚΕΔΕ από τη ΔΥΠΑ και την αρμόδια υπουργό, εντός του Ιουλίου αναμένεται να ανακοινωθεί ο αριθμός των εργαζομένων που θα διατεθούν στους δήμους.
Παράλληλα, επισήμανε ότι η ΚΕΔΕ, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είναι έτοιμη να προχωρήσει στην κατανομή των θέσεων, η οποία θα εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο, με στόχο να καλυφθούν οι ανάγκες του συνόλου των δήμων της χώρας.