Στο επίκεντρο της συνάντησης η ανταλλαγή τεχνογνωσίας, η ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και η ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας
Συνάντηση εργασίας μεταξύ της διοίκησης της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) και αντιπροσωπείας δημάρχων της Αλβανίας από περιοχές με σημαντική παρουσία πληθυσμού ελληνικής καταγωγής πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΚΕΔΕ. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν ζητήματα τοπικής διακυβέρνησης, θεσμικής συνεργασίας και ανταλλαγής καλών πρακτικών, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην προστασία των δικαιωμάτων της ελληνικής εθνικής μειονότητας και στην ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας.
Οι συμμετέχοντες στη συνάντηση
Από πλευράς ΚΕΔΕ συμμετείχαν ο πρόεδρος της Ένωσης, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο γενικός γραμματέας, Δημήτρης Καφαντάρης, ο δήμαρχος Αγιάς, Αντώνης Γκουντάρας, καθώς και στελέχη της Ένωσης.
Την αντιπροσωπεία της Αλβανίας αποτέλεσαν ο δήμαρχος Δρόπολης, Δημήτρης (Dhimitraq) Τόλη, η γενική διευθύντρια της Ένωσης Δήμων Αλβανίας (NAMA), Αντελίνα Φαρίτσι (Adelina Farrici), ο δήμαρχος Αργυροκάστρου, Φλαμούρ Γκολέμι (Flamur Golemi), ο συνεργάτης του δημάρχου Δρόπολης και Πωγωνίου, Αλέξανδρος Μπομπόλης, η επικεφαλής του Γραφείου του προέδρου της NAMA, Αλίσα Λιμάι (Alisa Limaj), καθώς και ο υπεύθυνος προγράμματος του Δικτύου Ενώσεων Τοπικών Αρχών Νοτιοανατολικής Ευρώπης (NALAS), Έλτον Στάφα (Elton Stafa).
Κυρίζογλου: Προϋπόθεση για την ευρωπαϊκή πορεία ο σεβασμός των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Λάζαρος Κυρίζογλου, υπογράμμισε την ανάγκη πλήρους τήρησης του κράτους δικαίου στην Αλβανία, επισημαίνοντας τη σημασία της προστασίας των δικαιωμάτων και των περιουσιών των μελών της ελληνικής εθνικής μειονότητας.
Όπως ανέφερε, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει και η αποτελεσματική προστασία των περιβαλλοντικά προστατευόμενων περιοχών στο πλαίσιο της εναρμόνισης της χώρας με το ευρωπαϊκό κεκτημένο.
«Ο σεβασμός στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της ελληνικής μειονότητας και της εθνικής ταυτότητας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ενταξιακή πορεία της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών
Κατά τις εργασίες της συνάντησης παρουσιάστηκαν η οργανωτική δομή, ο τρόπος λειτουργίας και οι αρμοδιότητες τόσο της ΚΕΔΕ όσο και της Ένωσης Δήμων Αλβανίας.
Οι δύο πλευρές εξέτασαν τις δυνατότητες ανάπτυξης στενότερης συνεργασίας, με έμφαση στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών σε θέματα τοπικής διακυβέρνησης και διοικητικής οργάνωσης.
Στόχος η ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η συνεργασία των δύο Ενώσεων στην ενίσχυση της θεσμικής ικανότητας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και στην προώθηση κοινών πρωτοβουλιών προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.
Παράλληλα, από ελληνικής πλευράς επισημάνθηκε η διαχρονική στήριξη της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας, καθώς και η σημασία της διασυνοριακής συνεργασίας και των σχέσεων που έχουν ήδη αναπτύξει δήμοι των δύο χωρών, συμβάλλοντας στην ενδυνάμωση των δεσμών μεταξύ των τοπικών κοινωνιών.