Σε έκταση 1.100 τ.μ. στη δυτική πλευρά της πόλης δημιουργήθηκε ένα αστικό μικροδάσος με 3.250 δέντρα, θάμνους και πόες
Το πρώτο Urban Micro Forest στη Βόρεια Ελλάδα παραδόθηκε επίσημα στους κατοίκους της δυτικής Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα αστικό μικροδάσος που δημιουργήθηκε σε εγκαταλελειμμένο οικόπεδο 1.100 τετραγωνικών μέτρων στη συμβολή της Λεωφόρου Μίκη Θεοδωράκη με την οδό Αγίων Πάντων, στη Β’ Δημοτική Κοινότητα, φιλοξενώντας συνολικά 3.250 μικρά και μεγάλα δέντρα, θάμνους και πόες.
Από εγκαταλελειμμένο οικόπεδο σε πνεύμονα πρασίνου
Το νέο Urban Micro Forest δημιουργήθηκε με στόχο την ενίσχυση του αστικού πρασίνου και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της περιοχής.
Στον χώρο φυτεύτηκαν συνολικά 38 διαφορετικά είδη δέντρων και φυτών, ενώ τοποθετήθηκαν ξύλινη περίφραξη και παγκάκια, ώστε οι πολίτες να μπορούν να απολαμβάνουν στιγμές ξεκούρασης και επαφής με τη φύση μέσα στον αστικό ιστό.
Οι εργασίες υλοποιήθηκαν με την υποστήριξη της L’Oréal, η οποία ανέλαβε παράλληλα και τη φροντίδα του χώρου για τα επόμενα τρία χρόνια.
Στέλιος Αγγελούδης: «Δεν υπάρχει καλύτερη φροντίδα από το πράσινο»
Κατά την παράδοση του έργου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης υπογράμμισε τη σημασία των παρεμβάσεων πρασίνου στις γειτονιές της πόλης.
«Οι πολίτες, για να είναι ευχαριστημένοι και να στηρίξουν τον μεγάλο, στρατηγικό σχεδιασμό της αλλαγής της Θεσσαλονίκης, πρέπει πρώτα σε κάθε γειτονιά και σε κάθε δρόμο να αισθάνονται πως υπάρχει φροντίδα. Και δεν υπάρχει καλύτερη φροντίδα από το πράσινο που το έχουμε ανάγκη», δήλωσε, ευχαριστώντας την εταιρεία για τη συμβολή της.
Ο δήμαρχος ανέφερε ακόμη ότι η περιβαλλοντική ανάπτυξη αποτελεί βασική προτεραιότητα της διοίκησης και παρουσίασε τον σχεδιασμό για περαιτέρω ενίσχυση του πρασίνου.
«Οι χώροι στο αστικό τοπίο της Θεσσαλονίκης αρχίζουν και στενεύουν. Αφού ολοκληρώσουμε όλους τους ελεύθερους και δημόσιους χώρους, υπάρχει ένα αισιόδοξο σχέδιο να προχωρήσουμε πλέον σε δενδροφυτεύσεις σε πολυκατοικίες και πρασιές, κάνοντας συμμέτοχους τους κατοίκους της πόλης», σημείωσε.
«Μία μικρή ζούγκλα» στο κέντρο της πόλης
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Αστικού Πρασίνου και Πανίδας Βασίλης Διαμαντάκης επισήμανε ότι το πρώτο Urban Micro Forest δημιουργήθηκε στην Αθήνα, ενώ το έργο της Θεσσαλονίκης αποτελεί το πρώτο αντίστοιχο εγχείρημα στη Βόρεια Ελλάδα.
Όπως ανέφερε, η πυκνή φύτευση θα δημιουργήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα ιδιαίτερα πλούσιο οικοσύστημα.
«Όλα αυτά τα είδη πρασίνου που υπάρχουν στον χώρο σε έναν χρόνο που θα μεγαλώσουν θα δημιουργήσουν ένα πολύ ωραίο περιβάλλον, ουσιαστικά μία μικρή ζούγκλα. Όλες τις εποχές θα έχουμε και πράσινο και άνθη. Αυτό που παραδίδουμε σήμερα περιβαλλοντικά αντιστοιχεί σαν να παραδίδουμε τέσσερα στρέμματα γκαζόν, γιατί υπάρχει πυκνή φύτευση. Επίσης, είναι φυτά ανθεκτικά στις ζέστες και εύκολα στη συντήρηση», τόνισε.
Έρχονται νέα πάρκα στη δυτική Θεσσαλονίκη
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι μέσα στα επόμενα 24ωρα θα παραδοθούν ακόμη δύο αναπλασμένοι χώροι πρασίνου στη δυτική πλευρά της πόλης, στην Πλατεία Τυρολόης και στο Πάρκο Μακεδονομάχων.
Παράλληλα, από το φθινόπωρο αναμένεται να ολοκληρωθούν δύο ακόμη παρεμβάσεις. Η πρώτη αφορά τη δημιουργία πάρκου με παιδική χαρά και εκτεταμένες φυτεύσεις σε οικόπεδο άνω των τεσσάρων στρεμμάτων απέναντι από το Πάρκο Ιβάνοφ, σε συνεργασία με την ΑΝΑΚΕΜ. Η δεύτερη αφορά τη διαμόρφωση νέου χώρου πρασίνου επί της οδού Αγίων Πάντων, απέναντι από το σημερινό Urban Micro Forest.
«Επιτέλους ομόρφυνε η γειτονιά μας»
Ο πρόεδρος της Β’ Δημοτικής Κοινότητας, Αγαπητός Σαμαράς, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη μεταμόρφωση της περιοχής.
«Επιτέλους μετά από πάρα πολλά χρόνια ομόρφυνε η γειτονιά μας. Είμαστε κι εμείς εδώ και φωνάζουμε “παρών”. Κάτι αλλάζει στην περιοχή μας, πολύ πράσινο και πολύ βλάστηση», ανέφερε χαρακτηριστικά.