Πλωτό αντλιοστάσιο και κρίσιμες παρεμβάσεις της ΕΥΔΑΠ εξασφαλίζουν την ομαλή άρδευση της Κωπαΐδας
Τα έργα που υλοποιήθηκαν στη λίμνη Υλίκη και συμβάλλουν καθοριστικά στην άρδευση του κωπαϊδικού πεδίου επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου, παρουσία του περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Φάνη Σπανού και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της ΕΥΔΑΠ. Οι παρεμβάσεις, που υλοποιήθηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα, στοχεύουν στη διασφάλιση της απρόσκοπτης αρδευτικής περιόδου για τους αγρότες της περιοχής.
Αυτοψία στην Υλίκη με τη συμμετοχή κυβέρνησης, περιφέρειας και ΕΥΔΑΠ
Στην επίσκεψη συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο βουλευτής Βοιωτίας της Νέας Δημοκρατίας Λευτέρης Κτιστάκης, ο αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Βοιωτίας Γιώργος Ντασιώτης, οι δήμαρχοι Ορχομενού Γιώργος Τζαβάρας και Αλιάρτου-Θεσπιέων Γιώργος Αραπίτσας, καθώς και ο πρόεδρος της ΕΥΔΑΠ Γεώργιος Στεργίου και ο διευθύνων σύμβουλος Χαράλαμπος Σαχίνης.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι παρεμβάσεις υλοποιήθηκαν κατόπιν αιτήματος της Περιφέρειας, των τοπικών κοινωνιών και των αγροτικών φορέων, σε συνεργασία με την ΕΥΔΑΠ, και ολοκληρώθηκαν σε ιδιαίτερα σύντομο χρονικό διάστημα.
Οι παρεμβάσεις για την άρδευση του κωπαϊδικού πεδίου
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, το έργο περιλαμβάνει:
τη μεταφορά πλωτού αντλιοστασίου της ΕΥΔΑΠ, δυναμικότητας 10.500 κ.μ. νερού ανά ώρα, στο κατάλληλο σημείο λειτουργίας
την κατασκευή των αναγκαίων χερσαίων υποδομών για τη μεταφορά του αντλούμενου νερού στο αρδευτικό δίκτυο
συμπληρωματικές τεχνικές εργασίες υποστήριξης του συστήματος
Σήμερα το έργο βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, με το ΥΠΕΝ να επισημαίνει ότι αποδίδει ήδη θετικά αποτελέσματα και διασφαλίζει την ομαλή εξέλιξη της αρδευτικής περιόδου στην Κωπαΐδα.
Παπασταύρου: «Σημαντική λύση πριν προκύψει πρόβλημα»
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την άμεση αντιμετώπιση του ζητήματος.
«Βρισκόμαστε στη λίμνη Υλίκη με τον περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Φάνη Σπανό, τον βουλευτή Βοιωτίας Λευτέρη Κτιστάκη, τους δύο τοπικούς δημάρχους και τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΥΔΑΠ. Όλοι μαζί συνεργαστήκαμε, μετά από αίτημα της Περιφέρειας, για να βρεθεί λύση σε ένα σύνθετο πρόβλημα: την άρδευση του κωπαϊδικού πεδίου», ανέφερε.
Ο ίδιος σημείωσε ότι το έργο υλοποιήθηκε σε ιδιαίτερα σύντομο χρόνο, αποδίδοντας τον ρόλο αυτό στην ΕΥΔΑΠ και τη συνεργασία των φορέων.
«Η ΕΥΔΑΠ, με την τεχνογνωσία και την επιχειρησιακή αρτιότητα που έχει, έφτιαξε μέσα σε 40 μέρες το πλωτό αντλιοστάσιο. Έχουν γίνει έργα υποδομής και συνοδά έργα, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι οι αγρότες δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα στην περίοδο που ξεκινάει. Το κωπαϊδικό πεδίο έχει εξασφαλιστεί. Πρόκειται για μία σημαντική λύση», δήλωσε.
Φάνης Σπανός: «Στενή συνεργασία για την αντιμετώπιση της ανομβρίας»
Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός τόνισε τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ανομβρίας και την ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα.
«Από την πρώτη στιγμή αναπτύξαμε μια στενή και ουσιαστική συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, την ΕΥΔΑΠ, αλλά και με τους ίδιους τους καλλιεργητές της Κωπαΐδας. Καταφέραμε μαζί να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που δημιούργησε η ανομβρία», σημείωσε.
ΕΥΔΑΠ: Παρέμβαση με τεχνογνωσία και συντονισμό
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕΥΔΑΠ Γεώργιος Στεργίου υπογράμμισε τον ρόλο της εταιρείας στην υλοποίηση του έργου, σε συνεργασία με το ΥΠΕΝ και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
«Η Κωπαΐδα είναι μια από τις πιο παραγωγικές αγροτικές περιοχές της χώρας. Η ΕΥΔΑΠ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία των στελεχών της θέλει και μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στην ομαλή άρδευσή της», ανέφερε.
Παράλληλα επισήμανε ότι η συνεργασία όλων των φορέων συμβάλλει στη διαχείριση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, αλλά και στη διασφάλιση της υδροδότησης της πρωτεύουσας.