Ο Αρναουτάκης παρουσίασε το νέο αναπτυξιακό πλαίσιο στο Ηράκλειο - Έμφαση στην οδική ασφάλεια και τις υποδομές
Τη στρατηγική σημασία του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2026-2030 για την τοπική αυτοδιοίκηση ανέδειξε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, κατά την έναρξη των εργασιών της αρμόδιας Ομάδας Εργασίας στο Ηράκλειο. Η Περιφέρεια Κρήτης φιλοξενεί στις 22 και 23 Ιουνίου 2026 τη συνάντηση για τη διαμόρφωση του νέου πλαισίου, το οποίο χαρακτηρίζεται ως κρίσιμο εργαλείο χρηματοδότησης και ανάπτυξης για τους δήμους και τις περιφέρειες.
Έναρξη εργασιών στο Ηράκλειο
Οι εργασίες της Ομάδας Εργασίας για το νέο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2030 ξεκίνησαν το πρωί της Δευτέρας στην αίθουσα «Νεώριον» του ξενοδοχείου GDM Megaron στο Ηράκλειο.
Την έναρξη της διήμερης συνάντησης κήρυξε με χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας τον κομβικό ρόλο του νέου προγράμματος για την ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
«Οξυγόνο» για τις Περιφέρειες
Ο Περιφερειάρχης χαρακτήρισε το νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα ως «οξυγόνο» για τις Περιφέρειες, τονίζοντας ότι η Περιφέρεια Κρήτης πρωτοπορεί ήδη σε εθνικό επίπεδο, διαθέτοντας 2 εκατομμύρια ευρώ σε κάθε Δήμο του νησιού.
Τα κονδύλια αυτά προορίζονται για μικρής κλίμακας έργα υποδομής που δεν εντάσσονται στο ΕΣΠΑ, όπως παρεμβάσεις οδοποιίας, αναπλάσεις και έργα ύδρευσης και αποχέτευσης.
Έμφαση στην οδική ασφάλεια και τις υποδομές
Κεντρική προτεραιότητα του νέου προγράμματος αποτελεί η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, με προβλεπόμενη χρηματοδότηση άνω των 100 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Κρήτης.
Το συνολικό πρόγραμμα της Περιφέρειας ανέρχεται στα 280 εκατ. ευρώ, με στόχο απορρόφησης άνω του 75% για τη διετία 2026-2027.
Ο κ. Αρναουτάκης υπενθύμισε ότι το προηγούμενο πρόγραμμα ολοκληρώθηκε χωρίς απώλεια πόρων, αποδίδοντας τα εύσημα στις υπηρεσίες της Περιφέρειας για τη διαχείριση και την υλοποίηση των έργων.
Επόμενα βήματα
Η περαιτέρω εξειδίκευση του ΕΠΑ 2026-2030 αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 21 Ιουλίου στην Αθήνα, παρουσία του Υπουργού Νίκου Παπαθανάση και της Γενικής Γραμματέως Κατερίνας Οικονόμου.
Το διήμερο πρόγραμμα εργασιών στο Ηράκλειο ολοκληρώνεται την Τρίτη 23 Ιουνίου 2026, με το επίσημο κλείσιμο των εργασιών να προγραμματίζεται για το μεσημέρι.