Το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2030, τα έργα που υλοποιούνται και οι νέες χρηματοδοτήσεις στο επίκεντρο
Στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ερέτριας συμμετείχε την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, παρουσιάζοντας το Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας 2026-2030. Παράλληλα, ανέδειξε τη διαχρονικά παραγωγική συνεργασία της Περιφέρειας με τον Δήμο Ερέτριας, παρουσιάζοντας έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, νέες χρηματοδοτήσεις και τον σχεδιασμό για σημαντικές παρεμβάσεις στην ευρύτερη περιοχή.
Αυτοψία σε έργα που αλλάζουν την εικόνα της περιοχής
Πριν από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, συνοδευόμενος από τον χωρικό Αντιπεριφερειάρχη Εύβοιας Γιώργο Κελαϊδίτη, τον Αναπληρωτή Περιφερειάρχη Δημήτρη Βουρδάνο, τους θεματικούς Αντιπεριφερειάρχες Ευάγγελο Κούκουζα και Κωνσταντίνο Γαλάνη, τον Εντεταλμένο Περιφερειακό Σύμβουλο Κοινωνικής Μέριμνας Ευάγγελο Χαϊνά και τον Περιφερειακό Σύμβουλο Κωνσταντίνο Πνευματικό, πραγματοποίησε αυτοψία μαζί με τον δήμαρχο Ερέτριας Νίκο Γουρνή και στελέχη της Δημοτικής Αρχής σε έργα που έχουν χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:
- Η ανάπλαση της παραλίας Αμαρύνθου, η πρώτη φάση της οποίας έχει ολοκληρωθεί, ενώ βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η δεύτερη φάση. Ο συνολικός αρχικός προϋπολογισμός της παρέμβασης ξεπερνά το 1,5 εκατ. ευρώ.
- Η ανακατασκευή της γέφυρας και οι εργασίες διευθέτησης του Σαρανταπόταμου, έργο προϋπολογισμού 5.417.610 ευρώ, το οποίο βρίσκεται στη διαδικασία δημοπράτησης και, όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης, «θα προστατεύσει ζωές και περιουσίες».
- Ο αρχαιολογικός χώρος της Ερέτριας, όπου ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναστήλωσης του αρχαίου Θεάτρου, ενώ η Περιφέρεια εξασφάλισε επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 1.210.000 ευρώ για την ενοποίηση των μνημείων του αρχαιολογικού χώρου.
Ο σχεδιασμός για νέες χρηματοδοτήσεις και έργα
Απαντώντας σε αιτήματα της Δημοτικής Αρχής, δημοτικών συμβούλων και προέδρων κοινοτήτων κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο Φάνης Σπανός παρουσίασε τον προγραμματισμό της Περιφέρειας για νέα έργα και χρηματοδοτήσεις.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε:
- στην ανάπλαση της παραλίας και της κεντρικής πλατείας Ηρώων της Ερέτριας, έργο αρχικού προϋπολογισμού 1.200.000 ευρώ,
- στη διαρκή στήριξη κάθε έργου και δράσης που αφορά την αξιοποίηση του «Νησιού των Ονείρων»,
- σε έργα εσωτερικής και αγροτικής οδοποιίας, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν μέσω της ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας,
- καθώς και σε έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, που θα χρηματοδοτηθούν μέσω του Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης 2026-2030.
Οι μεγάλες διεκδικήσεις της Περιφέρειας
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και σε μια σειρά στρατηγικών έργων για την περιοχή.
Για την Παράκαμψη Βασιλικού, έργο προϋπολογισμού 33.463.283 ευρώ, ο Περιφερειάρχης σημείωσε ότι ολοκληρώνονται οι τελευταίες εκκρεμότητες, προκειμένου να προχωρήσουν η ένταξη και η δημοπράτησή του.
Αναφορικά με την Παράκαμψη Αμαρύνθου, γνωστοποίησε ότι έχει ήδη επικαιροποιηθεί η αρχική μελέτη και προχωρά η τροποποίησή της, ώστε να ενταχθούν στο έργο οι λεγόμενες «στροφές του Πελαργού» και να επεκταθεί η παράκαμψη έως την Ακτή Νηρέως.
Για το Φράγμα Μανικίων – Σέττας ανέφερε ότι η Περιφέρεια έχει επικαιροποιήσει τις μελέτες δημοπράτησης και έχουν ήδη εκδοθεί οι περιβαλλοντικοί όροι, χαρακτηρίζοντάς το έργο υψηλής προτεραιότητας και για την Κυβέρνηση.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στο ζήτημα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), επισημαίνοντας την ανάγκη εξορθολογισμού των εγκαταστάσεων αντί της άναρχης ανάπτυξής τους, παραπέμποντας στη σχετική τεκμηριωμένη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το Ειδικό Χωροταξικό των ΑΠΕ.
Ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ακόμη ότι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας κατάφερε μέσα στην τελευταία δεκαετία να ανέβει από τη 12η στην 9η θέση της χώρας ως προς τις τουριστικές εισπράξεις, καταγράφοντας υπερδιπλάσιους ρυθμούς τουριστικής ανάπτυξης, εξέλιξη στην οποία συμβάλλουν σημαντικά περιοχές όπως ο Δήμος Ερέτριας.
Έργα σε αθλητισμό, παιδεία, υποδομές και κοινωνική πολιτική
Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Εύβοιας Γιώργος Κελαϊδίτης και ο δήμαρχος Ερέτριας Νίκος Γουρνής παρουσίασαν σειρά έργων και δράσεων που χρηματοδότησε ή υλοποιεί η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στην περιοχή.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:
- έργα αθλητισμού, όπως το Κλειστό Γήπεδο Ερέτριας τύπου «μπαλόνι», το οποίο ολοκληρώθηκε και εγκαινιάστηκε αμέσως μετά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και η
- εγκατάσταση νέου χλοοτάπητα στο γήπεδο Γυμνού, που βρίσκεται υπό δημοπράτηση,
- έργα παιδείας, όπως η ολοκλήρωση της ανέγερσης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ερέτριας,
- έργα υποδομών, όπως οι αποκαταστάσεις ζημιών και τα εκτεταμένα αντιπλημμυρικά έργα που υλοποιήθηκαν μετά από έντονα καιρικά φαινόμενα,
- καθώς και κοινωνικές δράσεις που αφορούν τη συνέχιση λειτουργίας του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Ερέτριας και τη δημιουργία νέων Δομών Παροχής Βασικών Αγαθών.
Συνοπτική ενημέρωση για έργα και δράσεις των αρμοδιοτήτων τους παρείχαν επίσης ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης και αρμόδιος για θέματα Κρατικής Αρωγής Δημήτρης Βουρδάνος, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού και Μεταφορών Ευάγγελος Κούκουζας, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κωνσταντίνος Γαλάνης και ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Κοινωνικής Μέριμνας Ευάγγελος Χαϊνάς.